جان ور

ساخت وبلاگ

ویژگی های منحصر به فرد روپوش های جراحی جان ویر

روپوش پزشکی

ویژگی های منحصر به فرد روپوش های جراحی جان ویر

یکی از مهمترین مسائلی بسیاری از کاربران هنگام خرید روپوش های و مانتو های جراحی به آن توجه می کنند. داشتن ویژگی های برتر نسبت به سایر رقبا و محصولات مشابه می باشد. این ویژگی های در بسیاری از محصولات یکسان می باشد. اما جان ویر با تولید محصولات با کیفیت توانسته است برتری فوق العاده ای نسبت به سایر رقبای خود داشته باشد.

 

ویژگی روپوش پزشکی زنانه پوشاک جان ویر

  • طراحی زیبا و نو آورانه
  • چروک ناپذیری
  • خنکی و سبکی هنگام استفاده
  • قیمت مناسب و رقابتی
  • پاک شدن لکه ها
  • قابلیت شست و شوی آسان
  • عدم ایجاد حساسیت و تعریق و وزن کم
  • استحکام و دوام بالای بافت پارچه
  • دارای بند نگهداره در آستین برای جلوگیری از آلوده شدن لباس
  • کیفیت فوق العاده روپوش پزشکی و مانتو های پزشکی
جان ور...
ما را در سایت جان ور دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جان ور janwear بازدید : 194 تاريخ : جمعه 31 تير 1401 ساعت: 15:55

ویروس کشنده ماربورگ شناسایی شد: آنچه در مورد علائم باید بدانید

ویروس کشنده ماربورگ

ویروس کشنده ماربورگ شناسایی شد: آنچه در مورد علائم باید بدانید

در حالی که جهان بر روی مبارزه با کووید-19 (کرونا) تمرکز می کند، ویروس خطرناک دیگری در این هفته در آفریقا شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد دو مورد ابتلا به ویروس ماربورگ در غنا شناسایی شده است. هر دوی افرادی که تست ویروس آنها مثبت بود به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. این اولین بار است که این بیماری در غنا یافت می شود. این بیماری باعث ایجاد یک تب خونریزی دهنده بسیار عفونی مشابه ابولا می شود.

بیماری ویروسی ماربورگ چیست؟

این بیماری نوع تب خونریزی دهنده ویروسی است. تب هموراژیک هر تب عفونی است که باعث خونریزی داخلی شود. معمولاً از یک واکنش التهابی شدید که پلاکت ها و فاکتورهای لخته شدن بیمار را کاهش می دهد.  برخی از انواع ویروس های تب خونریزی دهنده می توانند بیماری های نسبتاً خفیفی ایجاد کنند، اما بسیاری از این ویروس ها می توانند باعث بیماری شدید و تهدید کننده زندگی شوند.

علائم این بیماری عبارتند از:

  • تب
  • کسالت
  • بدن درد
  • تهوع
  • استفراغ
  • اسهال و خونریزی داخلی

ویروس کشنده ماربورگ

آیا ویروس ماربورگ مستعد اپیدمی است

سازمان بهداشت جهانی این بیماری را «مستعد اپیدمی» می نامد، به این معنی که در صورت عدم پیشگیری، می تواند به راحتی بین افراد سرایت کند. شیوع قبلی ماربورگ در سایر مناطق آفریقا از جمله آنگولا، اوگاندا و آفریقای جنوبی وجود داشته است. عفونت معمولاً با تماس مستقیم با مایعات بدن یک فرد آلوده، معمولاً اعضای نزدیک خانواده، یا افرادی که در مراسم تشییع جنازه شرکت می کنند که شامل تماس نزدیک با بدن است، رخ می دهد.

 

علائم و نشانه های بیماری ماربورگ

علائم و نشانه های ماربورگ طی 5 تا 10 روز پس از قرار گرفتن در معرض این بیماری تجربه می شود و شامل موارد زیر است:

  • شروع ناگهانی تب بالا
  • لرز
  • سردرد
  • بدن درد

درمان بیماری ماربورگ

در حالی که هیچ درمان خاصی برای بیماری ماربورگ وجود ندارد، اکثر افرادی که به دنبال مراقبت هستند به مایعات داخل وریدی، جایگزینی الکترولیت‌ها، اکسیژن مکمل و جایگزینی خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند. در حال حاضر هیچ واکسنی علیه این ویروس وجود ندارد. حدود 25 تا 30 درصد از افرادی که به ماربورگ HF مبتلا می‌شوند، تسلیم این بیماری می‌شوند و هشدار داد که تشخیص این بیماری آسان نیست.

ویروس کشنده ماربورگ

کلام پایانی

سازمان بهداشت جهاتی تأیید کرد که مقامات بهداشتی در کشور غنا در غرب آفریقا اخیراً دو مورد از بیماری ویروس ماربورگ را شناسایی کرده اند. این ویروس علائمی مشابه ابولا ایجاد می کند. این یک نوع تب خونریزی دهنده است که باعث خونریزی داخلی می شود و منشأ آن گونه ای از خفاش است.

 

جان ور...
ما را در سایت جان ور دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جان ور janwear بازدید : 90 تاريخ : پنجشنبه 30 تير 1401 ساعت: 10:43

تاثیر BMI بر فعالیت افراد

تاثیر BMI بر فعالیت افراد

تاثیر BMI بر فعالیت افراد

افراد با BMI پایین اغلب کمتر فعال هستند، کمتر غذا می خورند و متابولیسم بالاتری دارند. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که دارای شاخص توده بدنی (BMI) پایین‌تری هستند، اغلب فعالیت کمتری دارند، اما تمایل دارند کمتر غذا بخورند و متابولیسم استراحت کمتری نسبت به افراد با BMI بالاتر دارند. BMI بالا معمولاً به عنوان معیاری در مطالعات چاقی استفاده می شود. با این محققان همچنین دریافتند افرادی که BMI کمتری دارند نسبت به افرادی که BMI نرمال دارند غذای کمتری می خورند.

آیا BMI اندازه گیری خوبی است؟

BMI یک روش قدیمی برای اندازه گیری سلامت کلی است. (BMI) در اواسط دهه 1800 توسعه یافت و از آن زمان با تغییرات بسیار کمی استفاده شده است. BMI به دلایل زیادی، چه مرد و چه زن، وضعیت سلامتی فرد را به طور دقیق نشان نمی دهد. بهتر است از فرم بدن همراه با BMI یا سایر تجزیه و تحلیل های بیومتریک مانند اندازه گیری کار خون، قدرت و فشار خون استفاده شود. به دلیل این باورهای غلط، فردی با BMI پایین ممکن است در واقع فعال نباشد یا سالم در نظر گرفته شود. همین امر برای افرادی که BMI بالایی دارند نیز صادق است.

تاثیر BMI بر فعالیت افراد

با این حال، BMI ترکیب بدن را در نظر نمی گیرد. به عنوان مثال، اگر فردی بسیار عضلانی است، ممکن است BMI بالاتری داشته باشد، اما این ممکن است به این معنی نباشد که در معرض خطر مشکلات سلامتی قرار دارد.

سایر معیارهای قابل استفاده

برخی از کارشناسان می گویند در حال حاضر راه های بهتری برای ارزیابی سلامت وجود دارد. حداکثر تحمل ورزش، اعداد قلبی، سطح گلوکز و توده بدون چربی در مقابل توده چربی ممکن است شاخص‌های بهتری نسبت به BMI باشند.

BMI فقط وزن و قد را در نظر می گیرد – و آنها کل داستان را بیان نمی کنند. ما می‌توانیم دو نفر با BMI یکسان داشته باشیم، اما یکی به مراتب سالم‌تر از دیگری است.

به جای تکیه بر وزن یا BMI – که نسبتی بین وزن و قد است – برای سلامتی، بهتر است به سبک زندگی نگاه کنیم تا بفهمیم آیا فردی واقعاً سالم است یا خیر. به عنوان مثال، اگر فردی چندین بار در هفته فعال باشد، رژیم غذایی غنی از سبزیجات و پروتئین های بدون چربی داشته باشد، مشروب ننوشد و سیگار نکشد، احتمالاً بسیار سالم است، حتی اگر اضافه وزن داشته باشد.

 

 

 

جان ور...
ما را در سایت جان ور دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جان ور janwear بازدید : 107 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 15:28

 

درمان افسردگی: چگونه آزمایش ژنتیک می تواند به یافتن داروی مناسب کمک کند

درمان افسردگی: چگونه آزمایش ژنتیک می تواند به یافتن داروی مناسب کمک کند

درمان افسردگی: چگونه آزمایش ژنتیک می تواند به یافتن داروی مناسب کمک کند

آزمایش فارماکوژنتیک ممکن است به متخصصان سلامت کمک کند تا موثرترین دارو را برای افراد مبتلا به افسردگی پیدا کنند. در یک تحقیق معتبر، محققان گزارش می دهند که آزمایش فارماکوژنتیک ممکن است با ارائه اطلاعات مفید در مورد نحوه متابولیسم یک دارو توسط فرد، به متخصصان پزشکی کمک کند. این اطلاعات می تواند به پزشکان و سایرین کمک کند تا از تجویز داروهای ضد افسردگی که می توانند نتایج نامطلوبی داشته باشند اجتناب کنند. گاهی اوقات داروهای افسردگی از طریق آزمون و خطا برای یافتن بهترین دارو و دوز تعیین می شود. محققان می گویند امیدوارند آزمایش ژنتیکی بتواند با ارائه بینشی در مورد چگونگی متابولیسم یک دارو توسط فرد، این امر را به حداقل برساند.

 

نتایج جزئی تر آزمایش

محققان گفتند آزمایش ژنتیکی نشان نمی‌دهد که فرد چگونه به یک داروی خاص واکنش نشان می‌دهد، بلکه به بررسی نحوه متابولیسم یک دارو توسط فرد پرداخته است. کسب اطلاعات بیشتر در مورد تداخلات دارو و ژن می تواند به طور بالقوه اطلاعاتی در مورد تجویز دارو و اینکه آیا نیاز به تنظیم دوز است یا خیر، ارائه دهد.  در این مطالعه، حدود 2000 نفر از 22 مرکز پزشکی VA با تشخیص افسردگی بالینی، داروهایی را برای درمان علائم خود دریافت کردند. شرکت کنندگان به صورت تصادفی انتخاب شدند و نیمی از آنها مراقبت های معمول و نیمی تحت آزمایش فارماکوژنتیک قرار گرفتند. برای کسانی که مراقبت های معمول را دریافت کردند، پزشکان بدون اینکه نتیجه آزمایش ژنتیکی را ببینند، دارو تجویز کردند. محققان دریافتند که 59 درصد از بیمارانی که پزشکان آنها نتایج آزمایش ژنتیکی را دریافت کرده‌اند از داروهایی استفاده می‌کنند که هیچ تداخل دارویی و ژنی ندارند. تنها 26 درصد از گروه کنترل داروهایی را دریافت کردند که هیچ تداخل دارویی-ژنی نداشتند. به گفته محققان، یافته‌ها نشان می‌دهد که پزشکان از مصرف داروهایی با تداخل پیش‌بینی‌شده دارو و ژن اجتناب می‌کنند.

درمان افسردگی: چگونه آزمایش ژنتیک می تواند به یافتن داروی مناسب کمک کند

آنچه کارشناسان فکر می کنند

به گفته دکتر الکس دیمیتریو، متخصص روانپزشکی و پزشکی خواب برخی از موقعیت‌هایی که ممکن است نیاز به آزمایش ژنتیک داشته باشند، عبارتند از افسردگی مقاوم به درمان و موارد پیچیده‌تر است. علاوه بر افسردگی، آزمایش فارماکوژنتیک می تواند در درمان سایر بیماری های غیر روانی مانند سرطان و بیماری های قلبی نیز استفاده شود. کارشناسان می گویند هنگام انجام این آزمایش هیچ خطری برای بیمار وجود ندارد.

 

 

جان ور...
ما را در سایت جان ور دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جان ور janwear بازدید : 168 تاريخ : پنجشنبه 23 تير 1401 ساعت: 1:14